Biblioteci Antice /4 – Biblioteca din Hatuşa (Hattuša)


Hatuşa a fost capitala regatului Hatian si al imperiului Hitit (numele asemanator este absolut intamplator). Doua popoare diferite care au populat Asia Mica (Anatolia) in mileniile 2 si 3 i.Hr. Despre Hatieni (sau Hati) stim foarte putin, majoritatea lucrurilor stiute sunt din surse Hitite si din texte bilingve care s-au pastrat in biblioteca din Hatuşa. Cateva lucruri despre Hatieni: ei nu erau nici semiti si nici indo-europeni (la fel ca sumerieni), locul de bastina a fost probabil nord-vestul Caucazului, limba vorbita nu era nici semita si nici indo-europena, astazi este clasificata (dupa parerea mea, fortat) drept circasiana (poparele care au populat suprafata dintre vestul marii Baltice si estul marii Negre) limba apropiata de limba abhaza de astazi.


Articolul integral pe PoliteiaWorld

6 comentarii
  1. fini a spus:

    Salut Theo-Phyl,

    am ajuns iar la ore înalte. Mă duc să citesc.


  2. fini a spus:

    Theo-Phyl,

    despre hatieni nu am auzit până acum.
    Interesant pentru ce au asociat pe zeiţa cerului cu zeul furtunii.


  3. fini a spus:

    Cuneiformele au fost preluate de la sumerieni, nu?


  4. Theophyle a spus:

    @fini salut
    1. fi linistita 99.9% (cred) din populatia globului nu a auzit. e bine ca ai auzit acum, cel putin. :)

    2. Asocierea asta este destul de raspandita la Indo-Europeni, amintesteti de mitologia nibelunga (prietenul Wagner)


  5. fini a spus:

    Theo-Phyle,

    ziua bună să-ţi fie!

    Ce să fac, am uitat de Wagner. :cry:


  6. Theophyle a spus:

    @fini,
    salut, sa fie buna si pentru tine :)